Zák. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
1. Název
Obec Vanov
2. Důvod a způsob založení
Povinný subjekt vznikl nabytím účinnosti zákona č. 367/90 Sb., o obcích
(obecní zřízení), dnem voleb do obecních zastupitelstev v roce 1992.
Ve své činnosti se řídí zákonem č. 128/2000 Sb., o obcích, v platném znění,
a dalšími zákony a nařízeními, které činnost povinného subjektu upravují nebo se
jí dotýkají.
3. Organizační struktura
Starosta - Ludmila Ťápalová Místostarosta - Daniela Salusová Členové ZO - Martin Šmach - Jaroslav Rod - Václav Pittauer - Jiří Šimek - Stanislava Chromá
Předseda finančního výboru - Jaroslav Rod Předseda kontrolního výboru - Václav Pittauer
4. Kontaktní spojení 4.1 Kontaktní poštovní adresa Obecní úřad Vanov Vanov 2 588 56 Telč 4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu Obecní úřad Vanov Vanov 2 588 56 Telč 4.3 Úřední hodiny každé sudé pondělí 19:00 - 20:00 případně dle domluvy 4.4 Telefonní čísla starosta: 606 164 512 místostarosta: 608 519 658 4.5 Čísla faxu obec nemá FAX 4.6 Adresa internetové stránky www.obec-vanov.cz 4.7 Adresa e-podatelny ouvanov@seznam.cz 4.8 Další elektronické adresy datová schránka 8vmbvs4
5. Případné platby lze poukázat - ČS, a.s., č.ú.: 1466038339/0800 - ČNB č.ú.: 94-10312681/0710 - Platby v hotovosti lze uhradit na obecním úřadě v úředních hodinách
6. IČ - 42634539
7. DIČ - obec není plátcem DPH
8.1 Dokumenty - Elektronická úřední deska - Zápisy ze zasedání zastupitelstva obce - Vymezení zastavěného území obce
8.2 Rozpočet obce - rozpočet obce 2023
9. Žádosti o informace
Ústní žádost o informaci lze podat u starosty či místostarosty obce.
Nebude-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta, nebo
nepovažuje-li žadatel odpověď za dostatečnou, je třeba podat žádost písemně
(§13, odst. 2 zák. č.106/99 Sb.). Žádost je podána dnem, kdy ji obdržel povinný
subjekt. Ze žádosti musí být zřejmé, komu je určena, a že se žadatel domáhá
poskytnutí informace ve smyslu tohoto zákona. Fyzická osoba uvede v žádosti
jméno, příjmení, datum narození, adresu místa trvalého pobytu nebo, není-li
přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li
se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště. Právnická osoba uvede název,
identifikační číslo osoby, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od
adresy sídla. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa, příp.
datová schránka. Je-li žádost učiněna elektronicky, musí být podána
prostřednictvím elektronické podatelny povinného subjektu, pokud ji povinný
subjekt zřídil. Pokud adresa elektronické podatelny není zveřejněna, postačí
podání na jakoukoliv elektronickou adresu povinného subjektu. Neobsahuje-li
žádost výše uvedené náležitosti a adresu pro doručování, případně není-li
elektronická žádost podána výše stanoveným způsobem, není žádostí ve smyslu
tohoto zákona.
- V případě, že žádost není srozumitelná, nebo je velmi obecná apod., vyzve povinný subjekt žadatele ve lhůtě do sedmi dnů od podání žádosti o její upřesnění (§ 14, odst. 3, písm a) zák. č.106/99 Sb.)
- Pokud žádost směřuje k poskytnutí zveřejněné informace, může povinný subjekt co nejdříve, nejpozději však do sedmi dnů, místo poskytnutí informace sdělit žadateli údaje umožňující vyhledání a získání zveřejněné informace. Pokud žadatel trvá na přímém poskytnutí zveřejněné informace, povinný subjekt mu ji poskytne (§ 6 zák. č.106/99 Sb.). Sdělení žadatele, že trvá na poskytnutí zveřejněné informace, se považuje za nové podání žádosti (§ 14, odst. 1 zák. č.106/99 Sb.).
- V případě, že požadované informace se nevztahují k činnosti povinného subjektu, povinný subjekt žádost odloží a tuto skutečnost sdělí do tří dnů žadateli (§14, odst. 3, písm. b) zák. č.106/99 Sb.)
- Lhůty pro vyřízení žádosti (písemně, nahlédnutím do spisu, rozhodnutím
apod.): 15 dnů, v závažných důvodech lze lhůtu o 10 dnů prodloužit (v
podrobnostech viz § 14 a § 20 zák. č.106/99 Sb.)
10. Příjem žádostí a další podání
viz. 9
11. Opravné prostředky
- Proti rozhodnutí obce Vanov lze podat odvolání prostřednictvím obecního úřadu obce Vanov
- Opravné prostředky se podávají ve lhůtách a způsobem stanoveným obecnou úpravou
správního řízení dle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, pokud nestanoví jiný
postup zvláštní zákon
- Jedná-li se o rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace, řídí se
lhůty pro odvolání zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím,
ve znění pozdějších předpisů.
- Odvolání lze učinit písemně nebo ústně do protokolu nebo v elektronické podobě
podepsané zaručeným elektronickým podpisem podle zvláštních předpisů (zákon č.
227/2000 Sb., o elektronickém podpisu, ve znění pozdějších předpisů). Odvolání
musí mít náležitosti dle správního řádu. Musí z něj být především patrné, kdo
jej podává, proti kterému rozhodnutí směřuje, v jakém rozsahu ho napadá a v čem
je spatřován rozpor s právními předpisy nebo nesprávnost rozhodnutí nebo řízení,
jež mu předcházelo. Odvolání se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby
jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každý účastník dostal jeden
stejnopis. Nepodá-li účastník řízení potřebný počet stejnopisů, vyhotoví je
správní orgán na náklady účastníka.
- Odvolání učiněné písemně lze podat:
- poštou na adresu: Obec Vanov, Vanov 2, 588 56 Telč
- osobně na obecním úřadě obce Vanov
12. Formuláře
v současné době nejsou dostupné žádné elektronické formuláře
13. Popisy postupů - návody na řešení životních situací
14. Předpisy
- zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), v platném znění
- zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění
- zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
- vyhlášky obce
- další zákony a právní předpisy dle druhu činnosti
15. Úhrady za poskytování informací
Není stanoven sazebník náhrad za poskytování informací
16. Licenční smlouvy
Tato forma omezení při poskytování informací není povinným subjektem uplatňována
17. Ochrana osobních údajů - GDPR (General Data Protection Regulation)
Pro obec Vanov, ve smyslu čl. 37 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) je jmenován pověřenec: FairData Professionals a.s. Kontaktní osoba: Mgr. Ing. Jana Duchková110 00 Praha 1 - Nové Město e-mail: poverenec@telcsko.cz
tel. 255 000 111
18. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb., v platném znění